Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Dagens shopping tips

Av Maria - 22 augusti 2018 22:31

Många av oss behöver några enkla påminnelser om hur man handlar smart. Jag har varit tvungen att utveckla ett hälsosammare förhållande till shopping och nu vill jag gärna dela med mig av mina tips. Jag hoppas att de hjälper dig att handla smart.

Dagens tips

Detta är mitt första tips. Använd dig av en shoppinglista.  Många spenderar för mycket eller köper saker de egentligen inte vill ha, inte behöver och aldrig använder eftersom de inte har förberett sig ordentligt. Det här är dina hårt förvärvade pengar och din dyrbara tid som du spenderar - det är värt ett par minuter av förberedelse, eller  hur? Visst är det (och kom ihåg att du är värd det!). Så, innan du går ut på din shoppingresa, förbered dig. Granska vad du redan har - i din garderob, skåp, hem eller garage, skriv sedan en lista över de "luckor" du har och de behov som detta objekt kommer att fylla. Se till att de är äkta behov - inte begär (det är en stor skillnad mellan de två). Förberedelse ger dig också möjligheten att göra lite reserach för att se om det finns några rabatter eller kuponger som du kan använda för att få det du behöver lite billigare.


Så, sammanfattningsvis, gör en inventering av vad du har hemma, planera väl och se till att använda en shoppinglista!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 7 oktober 2018 14:14

Vi tycker alla att vi har ganska bra smak och stil men det kan ändå vara ganska knepigt att inreda ett hem. Ofta måste vi göra någon sorts kompromiss. Vi kanske inte har råd med drömhuset, så vi får nöja oss med mindre. Eller så vill vi egentligen ha...

Av Maria - 16 september 2018 16:58

För att hjälpa dig på vägen till stressfri fastighetsförvaltning har jag sammanställt några tips som kan hjälpa dig som har en bostadsrätt som du hyr ut i andra hand eller AirBnB, eller som äger en mängd fastigheter att bli mer framgångsrik i förva...

Av Maria - 9 september 2018 16:05

Dagens tips om lite olika nyttigheter som får oss att må bättre      Näringsämnen i kosten För en komplett och hälsosam kost behövs mycket vitaminer och mineraler som hjälper till att utveckla immunsystemet i kroppen. Vitaminer och mineraler hj...

Av Maria - 9 september 2018 15:55


På sistone har jag funderat på det här med mattor: de gör stor skillnad i ett hem eller på ett kontor. Både som stil statement eller bara för att göra det lite mer ombonat. Det finns så många olika saker att utvärdera innan man bestämmer sig, så jag ...

Av Maria - 22 augusti 2018 22:06

Visste du att olivolja har använts som naturmedicin i århundraden. Den har goda och hälsosamma vegetabiliska fetter som är bra för oss, och en del av varför medelhavsdieten är sån nyttig. Olivolja innehåller många nyttiga ämnen, och du kan använda de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards